Monday, December 29, 2008

membongkar istilah!!

Ini adalah YM yang saya dapat menjelang Asar

Hari kedua serangan Israel ke Gaza kononnya dengan alasan untuk menjatuhkan HAMAS. Jumlah penduduk Palestin yang terbunuh telah meningkat ke angka 282, 700 lagi cedera, 180 darinya mengalami kecederaan yang kritikal. Di Negara-negara Arab, rata-rata penduduk Arab juga termasuk Eropah mengambil pendekatan mengadakan demonstrasi di jalan-jalan bagi membantah, mengecam, dan mengutuk serangan Israel ke Gaza. Menurut sumber, 30 tempat di Gaza menjadi sasaran serangan udara Israel, terbaru kemungkinan akan berlaku serangan darat. Gaza bakal seperti Iraq, Afghanistan? Ketika msg ini ditulis, Gaza masih diserang Israel. 28/12/08, 12.08 tengahari(waktu Mesir)

Ini pula beberapa minit yang lepas

Menurut sumber dari tentera Israel, mereka telah menyerang 300 tempat dan kawasan yang ada kaitan dengan HAMAS di Gaza. Sementara itu, kereta kebal dan bulldozer Israel telah dikumpulkan berdekatan dengan pertengahan Semenanjung Gaza, sebanyak 6500 tentera Israel mengambil langkah berjaga-jaga menanti arahan untuk serangan darat. 28/12/08

Saya terkedu.Hilang kata-kata.

Sesungguhnya akal saya sudah hilang upayanya bagi mencari kalimah sesuai untuk meterjemahkan kedahsyatan peristiwa yang dicetus suatu bangsa yang sifat durjananya sudah mencapai maha klimaksnya.

(Ayat di atas belum cukup kuat untuk menggambarkan perasaan saya.)

Belum pun gocakan hati mulai tenang damai,saya kembali terbakar membaca berita ini.

Belum pun sempat otak saya mengembali upayanya,saya terpaksa sekali secara terpaksa memikirkan istilah baru untuk kaum ini .

(betapa bernilai sepapan panadol pada waktu ini)

Saya sudah tidak sanggup untuk menyaksikan episod seterusnya.
Saya sudah tiada upaya untuk menaip perenggan seterusnya.









_________________________________________________________________
*Jutaan terima kasih pada sahabat/sahabiah yang tanpa jemu menghantar YM terkini tentang peristiwa ini.Saya amat menghargainya

No comments: