Friday, April 23, 2010

Suara Shoubra, Intelek Iskandariah, Wacana Wilayah



Saya mengikuti penuh minat perbincangan ini dan ini. Tajuknya bagaimana novel KARIPAP - KARIPAP CINTA mampu masuk ke dalam carta bestseller MPH selepas satu bulan diterbitkan. Nyata antara salah satu faktor utamnya adalah kerana hasil kreativiti tinggi kulit depannya.


Peranan muka depan sesebuah buku amat penting sebagai daya pelaris sesebuah produk. Muka depan akan membentuk first impression berkesan kepada para konsumer.

Maka, sidang editor Suara Kampus Gabungan Taakhi bertekad menampilkan hasil terbaik untuk edisi ini. Kami sentiasa kepada percaya kepada prinsip customers are the heart of everything.


Lupakan warna suram, grafik muram

Ekspresi riang kanak- kanak kami tampikan sebagai fokus utama kepada design ini bertepatan tema taakhi yang dibawa. Dalam hubungan interaksi sesama manusia, tahap ukhuwah antara kanak - kanak adalah yang paling jujur.

Kumpulan ini terlalu suci untuk mengenal apa itu dengki dalam bersahabat. Juga kanak - kanak langsung tidak mengenali bermuka - muka dalam bersilaturahmi. Berbeza tahap lainnya, hubungan interaksi kerap kali bersulam unsur buruk yang meremuk dan memusnah nilai sakral persahabatan.

Huruf I, S, dan W itu memang sengaja dibesarkan sebagai simbolik tenaga utama menjana penerbitan Suara Kampus ini. Huruf I mewakili kota Mediterranean indah Iskandariah, S tentunya kepada bandar jantan Shoubra dan W dedikasi khas kepada kota kosmo Wilayah Persekutuan.

Akar untuk memulakan sebuah ikatan persahabatan cemerlang, mulakan dengan perkara - perkara ringkas dan mudah. Islam memulakan episod ukhuwah dengan perkara mudah dan ringkas ini, ucapan memberi salam sebagai kunci awal kepada pembinaan ukhuwah.

Untuk itu, edisi ini juga membawa sidang pembaca menilai tahap ukhuwah dengan membawa pandangan dari bumi Yaman, dari tanah Melayu dan seratanya.

Tambahan, edisi kali ini juga menyuntik teknologi baru kepada sejarah muka depan Suara Kampus. Tulisan Suara Kampus ditampilkan timbul demi memberi lebih nilai kepada pembeli

Berbaloi ?
Memang Berbaloi !

Dapatkan di kedai BKAN & DPM anda !

1 comment: